Vaak gestelde vragen

Wat is ‘click to call’?

Met click to call selecteert u een telefoonnummer van het beeldscherm met uw muis. Met een druk op de functietoets belt het voip toestel het geselecteerde nummer.
Lees meer

Nooit meer telefoonnummers invoeren die toch al op uw beeldscherm staan. Bellen met voip maakt bellen eenvoudig. Gewoon een willekeurig telefoonnummer selecteren van het beeldscherm en bellen maar. Of het nu Word, Excel, Outlook of uw eigen CRM pakket is, dat maakt niet uit.

Tam One levert Click to call standaard bij een account, dit kan nu alleen nog bij de SNOM toestellen, maar we zijn druk bezig om andere toestel merken ook gereed te maken voor click to call.


Hoe houd ik zicht op mijn telefoonkosten?

Met de online PBX portal van Tam One, kunt u diverse rapportages van de gesprekskosten maken.
Lees meer

Dat er kosten gemaakt worden voor het bellen, dat is u bekend. Maar waar de kosten nu precies in zitten of wie deze maakt is vaak onbekend. Een gespecificeerde telefoonrekening vertelt u niet alles. Management software voor uw telefooncentrale / PBX is kostbaar. Bij Tam One krijgt u dit er standaard bij.

Bij Tam One kunt u 24 uur per dag inloggen op de PBX portal en zelf diverse specificaties maken van uw telefoonrekening. Zo kunt u bijvoorbeeld een overzicht maken van de kosten per medewerker of per vestiging. Maak een overzicht van de meest gebelde telefoonnummers of landen. Wat zijn de drukke periodes van de dag of week. Hoeveel telefoontjes verwerkt de receptioniste nu daadwerkelijk per dag. Onze management module is flexibel opgezet, zodat u zelf diverse vergelijkingen kunt maken. Exporteer alle data naar excel en maak de mooiste grafieken en tabellen.


Hoe werkt digitaal faxen?

U kunt ervoor kiezen om de bestaande situatie te handhaven, maar u kunt het ook digitaliseren. Ontvang de faxen per e-mail.
Lees meer

Niet voor iedereen heeft de fax nog evenveel toegevoegde waarde. In sommige branches wordt er nog steeds erg veel van de fax gebruikt gemaakt. Andere bedrijven hebben de fax vervangen door de scanner.

Als u de bestaande situatie niet wilt veranderen is dat geen enkel probleem. We sluiten uw fax-apparaat gewoon aan op voip.

Wilt u liever de faxen per e-mail ontvangen en versturen, dan stapt u over op faxen met voip. U ontvangt dan alle faxen per e-mail in uw eigen e-mail inbox. Als u ook faxen wilt versturen per email, dan moet u uiteraard wel beschikken over een scanner. U verzendt uw fax door een email naar onze faxserver te sturen.

U wilt het huidige faxnummer behouden, maar zelf faxt u bijna nooit meer. Kies dan voor fax to e-mail. U ontvangt dan voortaan alle faxen per email en u kunt de analoge verbinding opzeggen. Zo bespaart u op de telefoonkosten.


Kan ik gratis bellen naar al mijn vestigingen?

Onderling gratis bellen tussen al uw vestigingen is een van de vele voordelen die onze voip oplossing biedt. Ook zijn alle telefooncentrale functionaliteiten beschikbaar.
Lees meer

Ja, zolang alle voip toestellen zijn aangesloten op onze voip centrale belt u gratis. Dit geldt ook voor buitenlandse vestigingen die beschikken over een goede internetverbinding (gratis bellen naar het buitenland). U kunt oneindig bouwen aan uw eigen interne netwerk.


Kan ik thuis telefoneren via mijn zakelijke telefoonnummer?

Ja, u kunt thuis bellen en gebeld worden op uw zakelijke telefoonnummer. Zo houdt u privé en zaken gescheiden.
Lees meer

Thuis werken is geheel van deze tijd. Het Nieuwe Werken is volop in beweging. Tijd en plaats onafhankelijk werken bespaart niet alleen in de kosten, het Nieuwe Werken maakt uw organisatie mobiel en flexibel. U kunt thuis al starten met uw werkzaamheden en zo de files ontwijken.

Met de lap-top van de zaak kunt u thuis inloggen en zo alle werkzaamheden vanuit huis doen. Daarbij wilt u ook zakelijk kunnen bellen en gebeld worden. Met de voip centrale van Tam One is dat geen enkel probleem. Met uw thuis toestel of de softphone op uw lap-top bent u onderdeel van de bedrijfstelefooncentrale. U bespaart op dure mobiele kosten en declaraties van uw privékosten zijn verleden tijd. Conference calling met uw collega's gaat heel eenvoudig. Zo vergadert u thuis met uw collega's en bespaart u reistijd.

Investeer niet langer in dure mobiele contracten voor medewerkers die thuis willen werken. Sluit ze aan op uw voip centrale en maak iedereen bereikbaar op het zakelijke nummer. Houdt zaken en privé gescheiden.


Zit er een limiet aan het aantal voip toestellen?

Bij ons kunt u een oneindig aantal toestellen aansluiten op uw voip centrale. Uw nieuwe voip centrale zal nooit capaciteitsproblemen geven.
Lees meer

Verouderde telefooncentrales hebben een vaste capaciteit, waardoor u niet flexibel bent als u wilt groeien. Extra capaciteit om de bestaande centrale uit te breiden, wordt al snel een dure investering. Maar let op, dat geldt niet alleen voor verouderde telefooncentrales. Koopt u zelf een PBX centrale, dan bent u vaak gebonden aan licenties. Deze zijn niet altijd per user of per stuk te koop, waardoor u gebonden bent aan hoge kosten voor één enkele uitbreiding.

Bij Tam One kunt u altijd onbeperkt groeien met uw telefoonaccounts op dezelfde voip centrale. Heeft u een nieuwe medewerker, dan kunnen we deze dezelfde dag nog aansluiten. Geen lange wachttijden, maar direct aan de slag. Dus heeft u ambitie om te groeien, sluit u dan aan op onze voip centrale.


Hoe stap ik makkelijk over naar Tam One?

Overstappen naar een nieuwe telecom aanbieder is geen dagelijkse bezigheid en er komt veel bij kijken. Tam One ontzorgt en begeleidt u bij het overstappen naar voip.
Lees meer

U wilt overstappen naar Tam One, maar wilt wel graag van te voren weten waar u aan toe bent. Gelukkig kunt u van tevoren op onze site al bekijken wat de mogelijkheden van de voip centrale zijn en welke voip toestellen u wilt hebben. U kunt zelf van tevoren de kosten berekenen, zodat u precies weet waar u aan toe bent.

Heeft u eenmaal een keuze gemaakt uit de voip toestellen, dan bespreken we daarna precies hoe u de voip centrale geprogrammeerd wilt hebben. Kleine wijzigingen kunt u via onze online PBX portal zelf doorvoeren. Zo heeft u zelf de controle in handen.

U kunt ervoor kiezen om de voip toestellen zelf aan te sluiten. Heeft u liever dat Tam One de voip toestellen aansluit, dan is dat geen probleem. De monteurs van Tam One helpen u graag. Pas nadat alle voip toestellen bij u zijn aangesloten en actief zijn op de voip centrale wordt uw telefoonnummer geporteerd. Na de portering is de overstap gerealiseerd.


Kan ik bij overstappen mijn telefoonnummer behouden?

U kunt te allen tijde uw telefoonnummer behouden.
Lees meer

Het behouden van uw telefoonnummer is natuurlijk essentieel bij het overstappen naar Tam One.

Bij het overstappen is het wel erg belangrijk dat er goed gekeken wordt welke telefoonnummers u wilt porteren. Een telefoonnummer zorgt er niet alleen voor dat u bereikbaar bent voor uw klanten, maar kan in veel gevallen ook een andere functie hebben. Zo maakt uw alarminstallatie ook gebruik van een telefoonnummer, maar uw telefoonnummer kan ook een "drager" zijn van bijvoorbeeld uw internetaansluiting of digitale televisie.

Bij Tam One controleren we daarom vóór de nummerportering eerst grondig welke telefoonnummers van toepassing zijn binnen uw bedrijfsinfrastructuur. We geven niet alleen advies, maar controleren het ook grondig voor u. Zo garanderen wij u een zorgeloze overstap naar Tam One met behoud van uw eigen telefoonnummer.

Na de nummerportering is ook uw gehele infrastructuur door ons tegen het licht gehouden.
Eventuele verborgen kosten van niet gebruikte lijnen bespaart u direct .


Hoe gemakkelijk sluit ik mijn voip toestel aan ?

Het aansluiten van uw toestel kan overal ter wereld, zolang u een internet aansluiting heeft. Maar ook het intern verhuizen van een voip toestel is een fluitje van een cent.
Lees meer

Uw voip toestellen zijn door Tam One van tevoren geprogrammeerd met uw eigen instellingen. Het toestel heeft de zakelijke identiteit van uw organisatie, dus ook uw telefoonnummer. Op het moment dat u het voip toestel aansluit op het internet, gaat het voip toestel op zoek naar de voip centrale om zich te registreren. Eenmaal geregistreerd, maakt het voip toestel weer onderdeel uit van uw voip centrale.

Het maakt daarom ook niet uit, waar het voip toestel zich bevindt. Zo kunt u dus al uw vestigingslocaties koppelen aan dezelfde voip centrale. Maar ook thuiswerken met uw zakelijke telefoonnummer is hierdoor zeer gemakkelijk. U kunt zoveel voip toestellen aansluiten als u wilt, waar ook ter wereld.

Wilt u intern een toestel verplaatsen, dan heeft u alleen maar een internetaansluiting nodig op de nieuwe werkplek. U hoeft geen monteur langs te laten komen voor een telefoon aansluitpunt of om wijzigingen in de telefooncentrale te laten maken. U kunt dit zelf zonder enige moeite.


Gaat u verhuizen?

Verhuizen op een datum wanneer u dat wilt. Klinkt goed, maar kan dat ook. Ja, met IP telefonie van Tam One bepaalt u dat zelf.
Lees meer

Bereikbaarheid vóór, tijdens en na de verhuizing van uw bedrijf is altijd mogelijk bij verhuizen met de voip telefonie oplossing van Tam One. Als u vóór de verhuizing overstapt, dan bent u waar ook ter wereld op uw eigen zakelijke telefoonnummer bereikbaar zolang u over een internetaansluiting beschikt. Zo kunt u op diverse locaties voip toestellen neerzetten en gerust doorwerken.

Stapt u vóór de verhuizing met uw telefonie over naar Tam One, dan profiteert u van ongekende flexibiliteit en bereikbaarheid. Niet alleen tijdens de verhuizing, maar ook daarna.


IP telefonie, de oplossing voor uw bedrijf

Toe aan een nieuwe telefonie-oplossing? IP telefonie van Tam One is de beste en meest betaalbare oplossing voor uw bedrijf.
Lees meer

Is uw huidige telefooncentrale aan vervanging toe? Begint u een nieuw bedrijf en heeft een professionele IP telefonie-oplossing nodig? Heeft u een grote of kleine organisatie. IP telefonie biedt u de volledige oplossing.

De IP oplossingen van Tam One bieden alle soorten organisaties de optimale mogelijkheden op basis van IP telefonie. Van slechts twee IP toestellen tot honderden. Laat uw IP telefoonoplossing gewoon meegroeien met uw bedrijf. U kunt al naar gelang uw wensen uitbreiden in functionaliteiten en capaciteit.

Tam One biedt u ongekende mogelijkheden voor elke zakelijke toepassing:

- U bent verzekerd van de beste kwaliteit
- Beheer en onderhoud van uw telefoonnetwerk gebeurt vanuit onze centrale
- U groeit automatisch mee met de nieuwste technologie, via eenvoudige software updates
- U betaalt geen montagekosten
- U bouwt uw eigen netwerk, waarbij het niet uitmaakt waar uw toestellen staan: thuis, op het werk, in het buitenland
- Meerdere vestigingen op dezelfde voip centrale
- U belt goedkoper, vooral internationaal
- Uw telefoonkosten zijn inzichtelijk
- Tam One is verantwoordelijk voor de veiligheid van uw telefoonverkeer

Overtuigd? Bereken via de Tam One Wizard dan snel uw voordeel!


Vervanging centrale

Is uw huidige telefooncentrale toe aan vervanging? Twijfelt u of u opnieuw moet investeren in een verouderd telefoonsysteem? Stap dan nu over op digitale telefonie.
Lees meer

Heeft u steeds vaker problemen met uw huidige telefooncentrale? Kost elke uitbreiding u weer veel geld? Moet uw telefoniespecialist voor iedere aanpassing of reparatie langskomen? Staat u op het punt weer nieuwe investeringen te moeten doen in een telefonie-oplossing? Dan bieden de voip-oplossingen van Tam One u optimale en ongekende voordelen:

- U investeert alleen in toestellen die u zelf wilt hebben
- Inclusief volledig support en onderhoud van uw voip centrale
- U groeit mee met alle nieuwe ontwikkelingen zonder extra investeringen
- Veel meer functionaliteiten
- Geschikt voor het Nieuwe Werken
- Bellen via uw computer
- Persoonlijk contact voor al uw vragen

Overtuigd? Bereken via de Tam One Wizard dan snel uw voordeel!


Een nieuw bedrijf starten?

Gaat u een nieuw bedrijf starten? Start dan ook gelijk professioneel met voip telefonie. Een goed begin is het halve werk.
Lees meer

Als ondernemer wilt u thuis gewoon door kunnen werken, maar wel zakelijk zonder al te veel kosten bereikbaar zijn voor uw medewerkers en klanten. Plaats uw eigen voip toestel thuis en u maakt deel uit van uw eigen voip centrale. Maar ook een lap-top met softphone kan op deze manier onderdeel uitmaken van uw voip centrale.

Geef gelijk uw eigen zakelijke telefoonnummer door bij inschrijving van KvK. Vraag direct een account inclusief nieuw telefoonnummer bij Tam One aan, zodat u direct bereikbaar bent in de opstart van uw nieuwe onderneming. Het nieuwe telefoonnummer is dezelfde dag actief en u bent voor al uw zakelijke relaties met een professionele uitstraling bereikbaar. Wij leveren inkomende gesprekken af op de telefoon die u wilt (vast of mobiel).


Wilt u meer functionaliteiten?

U wilt meegroeien met de moderne technieken en ontwikkelingen. Thuiswerken is bijvoorbeeld een van uw wensen, maar dan wel zonder hoge investeringen.
Lees meer

U wilt zelf grip hebben op de instellingen van uw telefooncentrale en niet voor iedere aanpassing afhankelijk zijn van uw telecom installateur. Met de voip centrale van Tam One heeft u 24/7 controle. Alles online via het web, ongeacht waar u bent. Zo kunt u overal op uw gemak de instellingen wijzigen.


U reist veel naar het buitenland en heeft een hoge mobiele telefoonrekening?

Mobiel bellen in het buitenland is duur en de kosten zijn vaak niet in de hand te houden. De buitenlandse tarieven per land kunnen enorm verschillen. U heeft geen zicht meer op de kosten. Bel dan met uw softphone via het internet.
Lees meer

Besparen op mobiele gesprekskosten, mobiel bellen vanuit het buitenland. Besparen doet u met Tam One door gebruik te maken van uw voip centrale. Gebruik onderweg uw eigen softphone en bel middels uw lap-top. Hoge buitenlandse gesprekstarieven zijn verleden tijd. U belt tegen lokale (Nederlandse) gesprekskosten of gratis. Gratis belt u alleen onderling op uw eigen voip centrale. Bel met uw zakelijke telefoonnummer waar ook ter wereld. Maar u kunt ook gebeld worden in het buitenland, ook op uw eigen zakelijke nummer.

Sluit uw lap-top eenvoudig aan op het internet en start met goedkoop bellen in het buitenland. Eindeloos bellen vanuit uw hotel kamer, zonder beperkingen van hoge telefoonrekeningen.

Nadat u de softphone heeft aangemeld, bent u online. Zo weten ook uw collega's dat u bereikbaar bent. Maar omgekeerd kunt u zien of uw collega's aangemeld zijn op de zaak. De bereikbaarheidsstatus geeft u inzicht.


De telefooncentrale is defect en moet direct gerepareerd worden.

Reparatie van een oude telefooncentrale is niet altijd de juiste oplossing als u direct weer aan de slag wilt. Overstappen op voip gaat wellicht sneller dan u denkt.
Lees meer

Hoe belangrijk een telefooncentrale is, merkt u pas als hij defect is. Is de telefooncentrale eenmaal defect, dan moet het probleem direct verholpen worden. Reparatiekosten kunnen dan hoog oplopen en zijn vaak het begin van nog meer toekomstige reparaties. Toch bent u vaak gedwongen om het snel te laten repareren, uw organisatie is er afhankelijk van.

Tam One biedt u een unieke service. Wij zorgen ervoor dat u binnen enkele uren weer bereikbaar bent.

Neem direct contact met ons op!


Ontevreden over uw huidige aanbieder?

Bent u ontevreden over uw huidige voip leverancier? Stap dan vandaag nog over op Tam One. Migreren is nu gemakkelijker dan ooit.
Lees meer

Moet u een nummertje trekken bij de helpdesk waarna u van het kastje naar de muur wordt gestuurd? Krijgt u voor elke handeling weer opnieuw een factuur? Bij Tam One zijn wij helder en verrassen we u niet met onverwachte zaken. Tam One staat voor duidelijkheid:

- De klant staat centraal
- Geen ellenlange wachttijden
- Ervaren, specialistische helpdesk medewerkers
- U gebruikt uw telefonie-oplossing, wij onderhouden en updaten

Overtuigd? Bereken via de TamOne Wizard dan snel uw voordeel!


Wat is het verschil tussen Skype en bellen met Tam One?

Onderling bellen (dus van toestel naar toestel) is zowel bij Skype als bij Tam One gratis. Uitgaand bellen naar bijvoorbeeld mobiele nummers, netnummers of internationale nummers kost geld, ook bij Skype.
Lees meer

De tarieven voor uitgaand bellen bij Skype zijn hoger dan bij Tam One, u wilt als zakelijke telefonie gebruiker goed geholpen worden, uw huidige nummers behouden, het liefst met persoonlijke aandacht voor uw business en met een hoogwaardige gesprekskwaliteit, daarom stapt u over naar Tam One.

Voor niets gaat de zon op, een bekend gezegde. Dit geldt zeker als het op kwaliteit aankomt. Als u niet tevreden bent over de kwaliteit, wilt u graag direct support. Wij zorgen ervoor dat u al uw internationale locaties gratis kunt bellen met een hoge geluidskwaliteit.

Wilt u toch bereikbaar zijn voor uw Skype gebruikers, dan rekent Skype hiervoor ook kosten. Dit heet Skype Connect, maar dan zonder de functionaliteiten van een PBX telefooncentrale.

Wilt u liever bereikbaar zijn op uw eigen vaste voip toestel van Tam One voor uw Skype Connect account? Integreer uw account dan op de voip centrale van Tam One en profiteer van alle functionaliteiten. Al uw Skype relaties kunnen u zo kosteloos bereiken en u profiteert van alle voordelen van onze voip centrale.